Με τέτοια ζέστη, είναι δυνατόν να μείνεις μέσα το βράδυ; Δεν (θες να) πας μια βολτούλα;
Κι αν (θέλεις να) προσέχεις το βάρος σου ή απλά δεν θες να (ξανά)βγεις για φαγητό, το προφανές είναι μια έξοδος για ποτό.
«Αλλά πάλι, τι είναι προτιμότερο να επιλέξω», αναρωτιέσαι πολύ λογικά.

****

«Τι θα απογίνει άραγε το αλκοόλ, στο σώμα μου»;
Το πρώτο δεδομένο που πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν είναι πως το αλκοόλ (ως αιθανόλη) δεν αποβάλλεται από το σώμα, αλλά μετατρέπεται σε γλυκερόλη, οπότε αποθηκεύεται ως λίπος (1). Αυτό που αποβάλουμε με τα ούρα είναι το περιεχόμενο νερό του ποτού. Οπότε το ιδανικό είναι το ποτό που θα διαλέξουμε να περιέχει λιγότερο από 14% (ή βαθμούς) αλκοόλ: δηλ. μπύρα, κρασί, αφρώδη οίνο, sangria, μηλίτη ή breezers, ούτως ώστε να μειώσουμε την επιβάρυνση.

Όχι αλκοόλ αντί φαγητού, δεν γλιτώνουμε έτσι τις θερμίδες…
Επίσης, δεν καταναλώνουμε πότε αλκοόλ με άδειο στομάχι. Όχι μόνο γιατί η επίδραση του αλκοόλ είναι σημαντικά πιο άμεση και πιο έντονη, αλλά κυρίως επειδή δεν είναι σοφό να αντικατασταθεί φαγητό από αλκοόλ. Δεν γλιτώνουμε θερμίδες, όπως μπορεί να σκεφτεί κάποιος, από τη στιγμή η αιθανόλη παραμένει στο σώμα μας και αποθηκεύεται ως λίπος (2). Επιπρόσθετα, στερούμε από τον εγκέφαλο ενέργεια, μιας και δεν τρώμε φαγάκι!

«Αφού αυτό θέλω, τι να διαλέξω»;
Εν πάση περιπτώσει, εσύ θέλεις όπως και να ‘χει ένα cocktail. Πάει… με το καλοκαιράκι και την παραλία, δε λέω. Οπότε, ας δούμε με τι κριτήρια θα ήταν καλό να διαλέξεις.

Καταρχήν, σίγουρα δεν θέλουμε τα cocktails με ζάχαρη, καθώς από μόνο δίνει 100-200 θερμίδες παραπάνω.

Δεύτερον, σαφώς έχει σημασία η συνταγή του, καθώς όσα περισσότερα οινοπνευματώδη (ή και σιρόπια) αναμιγνύονται τόσο περισσότερο ανεβαίνει η ενεργειακή αξία (σ.σ. θερμίδες). Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τα κυριότερα cocktails με κατάταξη από το πιο φτωχό προς το πιο πλούσιο ενεργειακά. Να σημειωθεί ότι όλες οι εκτιμήσεις παρακάτω δεν περιέχουν ζάχαρη…

Τρίτον, επειδή η ποσότητα μετρά, είναι διαφορετικό να πιείς ένα mojito ή μια μαργαρίτα από το πιείς 4-5 ποτά σε μια έξοδο, για να το… ευχαριστηθείς. Άλλωστε το αλκοόλ δεν είναι ακριβώς δεν το ελιξίριο της ζωής: είναι ευεργετικό σε μικρή ποσότητα, αλλά επιβαρύνει πολύ όταν δεν έχουμε μέτρο!

Λίγο αλκοόλ, λίγο θάλασσα και καλή παρέα!
Με λίγα λόγια, βγείτε για εκείνο το ποτάκι, να χαρείτε την καλοκαιρινή βραδιά και να δείτε τους φίλους, αλλά αποφασίστε με γνώση (και σοφία) τι θα ζητήσετε να σας φέρουν την επόμενη φορά!


Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που επενδύσατε να διαβάσετε την αρθρογραφία μου! Αν θέλετε να ενημερώνεστε για κάθε νέο μου άρθρο, ελάτε να συνδεθούμε στο Facebook, κάνοντας “like” την προσωπική μου σελίδα στο σύνδεσμο http://www.facebook.com/milessisgeorge ή σε οποιοδήποτε από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα που έχω παρουσία και βρίσκονται στο τέλος (footer) της σελίδας. Σας ευχαριστώ, Γιώργος Μίλεσης

References
1. Sonko BJ, Prentice AM, Murgatroyd PR, Goldberg GR, van de Ven ML, Coward WA. Effect of alcohol on postmeal fat storage Am J Clin Nutr. 1994 Mar; 59(3):619-25.
2. Burke SC, Cremeens J, Vail-Smith K, Woolsey C. Drunkorexia: Calorie Restriction Prior to Alcohol Consumption among College Freshman. Journal of Alcohol and Drug Education, Aug 2010; 54 (2): 17-34.