Παρ’ όλες τις καλές προθέσεις (και το πείσμα), πολλές φορές είναι δύσκολο να αντισταθούμε στους πειρασμούς του γραφείου, ειδικά με το καφέ στη γωνία και το φούρνο με τις λιχουδιές, απέναντι.

«Είναι βλέπεις και οι καλοί συνάδελφοι, που έχουν (μόνιμα νομίζω) γιορτές και γενέθλια! Πως να πεις όχι, κάθε μέρα, σε γλυκάκια και… αλμυρές λιχουδιές; Άσε δε, που δεν μπορείς να μπεις στην κουζίνα, σε… περιμένουν σταθερά μπισκότα, σοκολάτες, κέικ (χειροποίητο, της συναδέλφου απέναντι μου) κ.α. Πως να παραμείνεις ψύχραιμος;» 

****

Άμυνα για τις… επόμενες ώρες!
Τι μπορούμε να κάνουμε; Μα φυσικά, να παίξουμε… άμυνα! Αρματωνόμαστε κατάλληλα, ώστε να έχουμε πρόχειρα έξυπνα snack στο γραφείο. Εξάλλου κάτι τέτοιο έχει πολλαπλά οφέλη: ένα σωστό snack το απόγευμα διατηρεί εντός πλαισίου τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, αυξάνει τα διαθέσιμα επίπεδα ενέργειας για τον εγκέφαλο και το σώμα, ενώ συγκρατεί την όρεξη μας μέχρι να γυρίσουμε (επιτέλους) στο σπίτι.

Να τσιμπήσουμε όμως και κάτι, ε;
Κάποια τέτοια έξυπνα snack, θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν: αποξηραμένα φρούτα, μίγμα ξηρών καρπών με αποξηραμένα φρούτα, φρέσκα φρούτα, (ατομικές) φρουτοσαλάτες σε χυμό φρούτων, ταχίνι ή φυστικοβούτυρο για επάλειψη σε ψωμί (ολικής άλεσης), ανάλατα αμύγδαλα, chips σοκολάτας για να προστεθούν στα φρούτα και ρόφημα σοκολάτας χωρίς ζάχαρη.
Αν πάλι στο γραφείο υπάρχει ψυγείο, θα μπορούσαμε να βάλουμε γάλα (για τα δημητριακά μας ίσως), ατομικές μερίδες τυριών με χαμηλά λιπαρά, γιαούρτι στραγγιστό (με μέλι ίσως) ή με φρούτα, καλοβρασμένα αυγά και κεφίρ ή κρέμα χωρίς ζάχαρη.

Το ντουλάπι του… περιπτερά γεννά κουτσομπολιό!
Τι γίνεται όμως με εκείνο το ντουλάπι που είναι γεμάτο γλυκάκια, μπισκότα και σοκολάτες (σ.σ. ειδικά αν στο γραφείο υπάρχουν πολλές γυναίκες); Ή αν κυκλοφορούν κουτιά με κεράσματα για γενέθλια ή ονομαστικές εορτές; Αν είναι δύσκολο να αντισταθείτε, το σημαντικό είναι να θυμάστε ότι μπορεί να μην πρόκειται για έλλειψη θέλησης/ αδυναμία.
Πολλές φόρες, το φαγητό ή το γλυκό (σ.σ. ή ακόμα και το τσιγάρο) είναι ένας τρόπος κοινωνικοποίησης και ένταξης στο σύνολο. Άρα το ζητούμενο μπορεί να μην είναι η λαχτάρα για γλυκό, αλλά ο χρόνος με τους συναδέλφους(;). Κάντε παρέα λίγες μέρες, χωρίς να… μασουλάτε και θα διαπιστώσετε από μόνοι σας ότι δεν σας λείπουν τα γλυκάκια.
Αν πάλι δεν μπορείτε να αρνηθείτε εκείνο το μικρό λαχταριστό κέρασμα, κρατήστε το για αργότερα, ως επιδόρπιο στο φαγητό σας.

Όταν κάτι λείπει…
Στην περίπτωση που ψάχνετε κάτι πολύ πλούσιο σε ενέργεια (με λίπος ή/και ζάχαρη) κάθε απόγευμα, μάλλον δεν τρώτε σωστά για μεσημέρι. Διαλέξτε κάτι ισορροπημένο σε πρωτεΐνη, λίπος και υγιεινούς υδατάνθρακες ώστε να χορτάσετε και με ένα καλό snack να επιστρέψετε ψύχραιμοι – και όχι φοβερά πεινασμένοι – σπίτι, μετά τη δουλειά. Διαβάστε πως θα επιλέξετε το κατάλληλο μεσημεριανό για το γραφείο εδώ.
Το φρούτο είναι ίσως η κορυφαία επιλογή για snack, καθώς η φρουκτόζη δίνει άμεσα για καλή δόση ενέργειας στο σώμα και στον εγκέφαλο, ειδικά αν συνδυαστεί με μια πηγή πρωτεΐνης (π.χ. τυρί, γιαούρτι, ξηροί καρποί, φυστικοβούτυρο) ώστε να ελέγξουμε την πείνα μας μέχρι το δείπνο.

Βαθιές ανάσες, θα περάσει…
Όπως και να ‘χει όμως, είναι κρίσιμο να μην επιτρέπετε σε καθετί που σας αγχώνει στη δουλειά να σας οδηγεί σε αναζήτηση φαγητού/ γλυκού, για να ελέγξετε την πίεση. Ούτως ή άλλως, δεν πρόκειται να λυθεί το πρόβλημα «τρώγοντας», παρά μόνο αν επιληφθείτε του όποιου θέματος.


Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που επενδύσατε να διαβάσετε την αρθρογραφία μου! Αν θέλετε να ενημερώνεστε για κάθε νέο μου άρθρο, ελάτε να συνδεθούμε στο Facebook, κάνοντας “like” την προσωπική μου σελίδα στο σύνδεσμο http://www.facebook.com/milessisgeorge ή σε οποιοδήποτε από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα που έχω παρουσία και βρίσκονται στο τέλος (footer) της σελίδας. Σας ευχαριστώ, Γιώργος Μίλεσης

References

  • Baskin E, Gorlin M, Chance Z, Novemsky N, Dhar R, Huskey K, Hatzis M. Proximity of snacks to beverages increases food consumption in the workplace: A field study. Appetite. 2016 Aug 1; 103: 244-248.
  • Hess JM, Jonnalagadda SS, Slavin JL. What Is a Snack, Why Do We Snack, and How Can We Choose Better Snacks? A Review of the Definitions of Snacking, Motivations to Snack, Contributions to Dietary Intake, and Recommendations for Improvement. Adv Nutr. 2016 May 16; 7(3):466-75.
  • Njike VY, Smith TM, Shuval O, Shuval K, Edshteyn I, Kalantari V, Yaroch AL. Snack Food, Satiety, and Weight. Adv Nutr. 2016 Sep 15;7(5):866-78.
  • Wansink B, et al. The office candy dish: proximity’s influence on estimated and actual consumption. Int J Obesity. 2006;30: 871–5