Μια μικρή αποχή από το αλκοόλ, μπορεί να κάνει θαύματα!

Ποιος είπε ότι οι γιορτές σημαίνουν μόνο (πολύ) φαγητό και γλυκά; Για αρκετό κόσμο, η περίοδος των εορτών συνεπάγεται συχνές νυχτερινές εξόδους, με (πολύ) ποτό.  

Αν λοιπόν το παρακάνατε με το ποτό στις γιορτές, δοκιμάστε να απέχετε για το μήνα Ιανουάριο (Dry January) ή αλλιώς για 30 ημέρες: το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει…

****

Join Dry January

Σύμφωνα με νέα έρευνα από το University of Sussex, αυτού του τύπου η αποχή οδηγεί σε απώλεια βάρους, αύξηση της σωματικής ενέργειας, βελτίωση της εικόνας του δέρματος και καλύτερο έλεγχο της κατανάλωσης αλκοόλ.

Μάλιστα, αναφέρεται μικρότερη πρόσληψη οινοπνευματωδών ποτών και τους επόμενους μήνες. Οι 816  από τους εθελοντές που συμμετείχαν στο Dry January το 2018 ανέφεραν επίσης ότι κατανάλωναν λιγότερο αλκοόλ μέχρι και τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς. Να σημειωθεί ότι το Γενάρη του 2018 ξεκίνησαν 2821 άτομα, αλλά καταγράφηκαν 1715 άτομα το Φλεβάρη και 816 άτομα τον Αύγουστο.

Τι υποστήριξαν οι συμμετέχοντες…

Από αυτούς, 9 στους 10 υποστήριξαν πως εξοικονόμησαν χρήματα, 7 στους 10 είχαν καλύτερο ύπνο και 3 στους 5 έχασαν βάρος. Τα οφέλη αυτά εμφανίστηκαν και σε όσους δεν κατάφεραν να απέχουν και τις 30 μέρες, αλλά σε μικρότερο βαθμό. Δείγμα του πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι μια τέτοια παρέμβαση.

…και τι έδειξαν συνολικά τα αποτελέσματα

Μέχρι τον Αύγουστο, από τα αποτελέσματα της μελέτης προέκυψε ότι το 93% των συμμετεχόντων είχε μια αίσθηση επιτυχίας, 88% εξοικονόμησαν χρήματα, 82% σκέφτηκαν πιο βαθιά τη σχέση τους με το ποτό, 80% ένιωσαν ότι ελέγχουν καλύτερα την κατανάλωση αλκοόλ, 76% έμαθαν περισσότερα σχετικά με το πότε και πόσο πίνουν, 71% αναγνώρισαν ότι δεν χρειάζεται να πιουν ποτό για να διασκεδάσουν, 70% βελτίωσαν την υγεία τους, 71% κοιμήθηκαν καλύτερα, 67% είχαν περισσότερη σωματική ενέργεια, 58% έχασαν βάρος, 57% είχαν αυξημένη ικανότητα συγκέντρωσης και 54% αυτών είχαν καλύτερη εικόνα δέρματος.

Το ποτό δεν μας χαλαρώνει ακριβώς…

Παρότι τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει το αλκοόλ μακροπρόθεσμα είναι λίγο πολύ γνωστά (π.χ. ηπατοπάθεια, νευρολογικά προβλήματα, καρκίνος), ελάχιστοι γνωρίζουν πως η μικρότερη κατανάλωσή του μπορεί να έχει άμεσα ευεργετικές επιδράσεις: στον ύπνο, στη σωματική ενέργεια, στο δέρμα, στο βάρος, στη γνωσιακή απόδοση κ.α.

Αν γυρίσατε χωρίς ενέργεια στη δουλειά…

Κάτι που είναι ιδιαίτερα εμφανές κατά την επιστροφή στη δουλειά, από την (όποια) άδεια. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε δεν αφορούν μόνο την αλλαγή στα ωράρια ύπνου, αλλά και την υπερκατανάλωση φαγητού/γλυκού και πολύ συχνά πλέον αλκοόλ.

Κι οι Έλληνες το «τσούζουν»…

Κι αν πιστεύετε ότι η έρευνα αφορά μόνο τους Βρετανούς (και τα προβλήματά τους με το αλκοόλ), ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι 40% των Ελλήνων χρησιμοποιεί πολύ τακτικά αλκοόλ, ενώ άλλο ένα 10% είναι εθισμένο σε αυτό!

Με άλλα λόγια, αξίζει τον κόπο μια τέτοια μικρή παρέμβαση – ειδικά μετά τις γιορτές – όταν μπορεί να ωφελήσει τόσο πολύ, σε σύντομο χρονικό διάστημα.


Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που επενδύσατε να διαβάσετε την αρθρογραφία μου! Αν θέλετε να ενημερώνεστε για κάθε νέο μου άρθρο, ελάτε να συνδεθούμε στο Facebook, κάνοντας “like” την προσωπική μου σελίδα στο σύνδεσμο http://www.facebook.com/milessisgeorge ή σε οποιοδήποτε από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα που έχω παρουσία και βρίσκονται στο τέλος (footer) της σελίδας. Σας ευχαριστώ, Γιώργος Μίλεσης.

References